Gravitacija svarbi
Viena iš jo šeimos šakų – italai, kurių amatas – meninė kalvystė, dešimtmečius puoselėta kaip tradicija, perduodama iš kartos į kartą. Matiaso Di Carlo, ketvirtosios kalvių kartos atstovo gyvenime šis paveldas galiausiai įgijo naują, savitą šiuolaikinio meno išraiškos formą. Tačiau šis perėjimas buvo ilgas procesas. Gimtinėje M. Di Carlo daug laiko praleido kopinėdamas po Pietų Amerikos kalnus, kartais mėnesiams vienui vienas iškeliaudavo į laukinę gamtą, medituodavo. Persikėlęs gyventi į Europą, M. Di Carlo gilinosi į darbo su metalu technikas, ieškojo naujų sprendimų, sampratų.
Ilgainiui išsigrynino menininko siekis išplėtoti savo paties kūno ir minčių procesų reprezentacijas per skulptūrinį „įkūnijimą". Šis siekis ir toliau išlieka, motyvuoja, padeda išlaikyti balansą. Kūryba – visuomet procesas, tąsa.
Pastarieji metai M. Di Carlo buvo ypač sėkmingi. Su skulptūra „Horizontas" jis tapo pagrindiniu Silicon Sculpture Valley 2022 metų projekto menininku. Kūrėjo parodos ir atidarymai rengiami įvairiose pasaulio šalyse, 2022 ir 2023 metais jis dalyvavo meno mugėse Niujorke, Bazelyje, Stambule ir kitur.
M. Di Carlo skulptūra „Gravitacija svarbi" („Gravity Matters") – kūrinys iš „Klosčių" („Fold") serijos. Skulptūrinė M. Di Carlo kalba kyla iš dviejų pagrindinių šaltinių: prancūzų filosofo Deleuze'o raštų apie „klostę" (the fold) ir gamtos, visatos kompleksiškumo. Menininkas kuria iš metalo ir jį tarsi lenkia tuo pačiu būdu, kaip sulenkiamas popierius erdvėje, ir taip sukuria savotiškus gigantiškus origamius. Pasak M. di Carlo, „klostė yra erdvė, judėjimas ir laikas".
„Mums būdingas siekis sudėti viską į žodžius, ieškoti intelektualaus, suprantamo visa ko paaiškinimo. Savo darbe aš paprastai pradedu nuo racionalios idėjos ar pamatinės, paprastos sekos ir dirbu tol, kol pasiekiu kitokią, įkvėpimo būseną. Ji nukelia mane ten, kur vyrauja kūrybinė nuotaika, o vedliu tampa intuicija. Kita vertus, mano darbo procesas nuolatos dinamiškas, ypač artėdamas prie kūrinio užbaigimo, nuolatos vaikštau aplink svarstydamas, ieškodamas, kaip skulptūros egzistenciją paversti daugiadimense. Kiekvienas požiūrio kampas, žiūrovo pozicija leidžia atrasti kitokią realybę. Taip šiuos meno kūrinius ir reikėtų matyti. Man gera matyti vaikus bėgiojant ratais aplink skulptūras per jų pristatymo renginius!
Man didžiulė garbė nuo šiol tapti Europos parko dalimi." - sako M. di Carlo.